Akcesoria · Niemowlęta i dzieci

Koc dla Majeczki

Dawno nic nie pokazywałam, więc pora przerwać milczenie. Co prawda miały być mitenki, ale po obrobieniu zdjęć doszłam do wniosku, że trzeba je zrobić raz jeszcze, dlatego dziś koc, który robiłam jakiś rok temu.

Zdjęcia nie są idealne, powiedzmy sobie szczerze, że są kiepskie. Do tego część robiona komórką, ale innych mieć nie będę, bo koc dawno jest u swojej małej właścicielki, która użytkuje go już dłuższy czas.

Koc jest zrobiony z kwadratowych (no ok, chciałabym, żeby były kwadratowe 😉 ) elementów. W centrum kwadratu jest serduszko. Wzór jest dość popularny, bo widziałam go na kilku blogach i stronach o tematyce okołorobótkowej.  Ja dokładny wzór elementu znalazłam na blogu „Niebieski igielnik”.

czesc

Jest to pierwsza praca złożona z elementów zrobiona przeze mnie, więc koc jest mocno niedopracowany. Po pierwsze poszczególne elementy zostały przeze mnie źle zblokowane przed zszyciem, więc później nie było lepiej.

gotowy przód
Efekt końcowy mnie nie zachwycił, a robota szła wolno, więc zanim powtórnie wezmę się za coś z elementów trzy razy się zastanowię, ale najważniejsze, że mamie przyszłej użytkowniczki bardzo się spodobał.

Lewa strona koca po zszyciu nie wyglądała za dobrze, poza tym w moim odczuciu wystające szwy nie bardzo nadawały się do tego, żeby leżało na nim malutkie dzieciątko, a liczba nitek do ukrycia przeszła moje wyobrażenia, więc trochę z lenistwa, a trochę z chęci polepszenia efektu postanowiłam podszyć tył. Miałam w domu cienkie polarowe koce z popularnej sieciówki na J, które kupiłam kiedyś, ale okazały się bezużyteczne, więc postanowiłam je wykorzystać.
tył
Całość obrzuciłam jeszcze turkusową włóczką, doszyłam dla ozdoby dwa serduszka ze środka elementu w jednym z rogów i moim zdaniem prezencja kocyka sporo zyskała.
brzeg

Koc o wymiarach 90×90 cm zrobiony jest z włóczki Red Heart Baby Coatsa w kolorach 8523 (turkus) i 8535 (melanż błękitno-biało-seledynowy). Niestety nie pamiętam ile motków wykorzystałam.

Skomentuj

