Boże Narodzenie · Kalendarz adwentowy 2015

Kalendarz Adwentowy 2015, dzień 10 i 11

Grzebiąc w moich kartonach bez dna w poszukiwaniu nowych -starych włóczek i kordonków wygrzebałam starą gwiazdkę- śnieżynkę. Ma pewnie ze 4 lata. Do tej starej, granatowej dorobiłam białą (ale będzie ich więcej, bo wzór jest szybki i przyjemny, a ja w sobotę jadę w odwiedziny do mojej przyjaciółki, co oznacza 2×1,5h szydełkowania w pociągu 😉 ). Gwiazdki prezentują się tak:

IMG_1326

Są zrobione z kordonków Ariadny (Karat albo Muza) biała szydełkiem 1,5 mm, granatowa 1,75 mm.

Wzór jest bardzo prosty:
robimy kółko z takiej ilości oczek, żeby była podzielna przez ilość ramion które musi mieć gwiazdka – u mnie 8,
1 okrążenie: potrajamy ilość oczek robiąc w każdym oczku podstawy trzy półsłupki lub półsłupki z narzutem – u mnie było 24 psł, zamknąć oś;
2 okr.: zaczynamy budować pajęczynkę: 2 słupki w dwa pierwsze oczka poprzedniego rzędu(zamiast pierwszego słupka robimy łańcuszek z 3 oczek), łańcuszek z 5 oczek – powtarzamy jeszcze 7 razy do zamknięcia koła, czyli *2sł, 5 oł*, powtórzyć od * do * 7 razy, zamknąć oś;
3 okr.: robimy analogicznie jak drugie okrążenie, ale zwiększamy łańcuszek między słupkami do 7 oczek: *2sł,7 oł*, powtórzyć od * do *, zamknąć oś;
4 okr.: 2 słupki, 4 oczka łańcuszka, robiąc piąte  łapiemy łańcuszki z poprzednich dwóch rzędów i zamkamy razem półsłupkiem, 4 oczka łańcuszka – robimy dookoła: *2sł, 4oł, 1psł, 4oł*, powtórzyć od * do * 7 razy, zamknąć oś;
5 okr.: analogicznie do okrążenia 2, z tą różnicą, że  między słupkami dodajemy 1 oczko łańcuszka, a łańcuszek będzie się składał z 7 oczek, więc:
1 sł, 1 oł, 1 sł, 7oł, tę sekwencję powtarzamy jeszcze 7 razy, zamykamy oś;
6 okr.:
 analogicznie do okr. 3: *2sł, 2oł, 2 sł, 9 oł*, powtórzyć od * do * 7 razy, zamknąć oś;
7 okr.:
 analogicznie do okr. 4: *3 sł, 3 oł, 3sł, 5oł, 1 psł, 5oł*, powtórzyć od * do * 7 razy, zamknąć oś kończąc robótkę.

Wzór bardzo mi się spodobał, więc postanowiłam go trochę przerobić. Natchnienia dodał mi Pinterest (jestem uzależniona od oglądania na nim robótek i makijaży!), gdzie zobaczyłam szydełkowe świeczniki na t-lighty. Niewiele myśląc wzięłam krwistoczerwoną Catanie Fine, szydełko 2,1 mm, żeby było ściślej, świeczkę dla wzoru i zabrałam się do roboty.
Robi się ekspresowo, najdłużej męczy się z osłonką na świeczkę 🙂

U mnie nie obyło się bez błędów, ale i z tym sobie poradziłam. Gdyby nie to, że zauważyłam to przy usztywnianiu i blokowaniu oraz o 2 w nocy, to pewnie bym spruła, ale poradziłam sobie robiąc pętelkę z osobnej nitki (nadmiar odcięłam po wysuszeniu).

błąd

Tak prezentuje się efekt końcowy:

gotowy

3 thoughts on “Kalendarz Adwentowy 2015, dzień 10 i 11

Skomentuj

